Jaki wpływ ma kryzys kontenerowy na przychody aliansu Maersk

Oddziaływanie kryzysu kontenerowego na zyski aliansu Maersk

Zeszłe parę miesięcy to nadzwyczaj trudna sytuacja jeśli chodzi o branżę morskiej spedycji. Ceny za fracht zmniejszają się przez cały czas, i na razie nic nie wskazuje na to, aby sytuacja nagle się odwróciła. Na to, że tak to teraz wygląda nałożyły się różne przyczyny. W pierwszej kolejności bardzo zwolniła chińska gospodarka, a dodatkowo na rynku jest obecnie naprawdę duża nadpodaż jednostek, co także ma duży wpływ na wyniszczającą wojnę niskimi cenami. Budowa teraz wodowanych jednostek zaczynała się przed kilku laty, gdy na rynku była zupełnie inna sytuacja. Największa liczba oddawanych jednostek zbiegła się z startem kryzysu na świecie, i nagle zaczęło się okazywać, że wiele z nich po prostu nie ma co wozić. Rzecz jasna taka sytuacja ma spory wpływ na całościową kondycję firm z branży. Większość z nich notuje znacznie mniejsze zyski, a niektórzy armatorzy zaczynają wręcz mieć straty. To wszystko wymusza podejmowanie radykalnych działań w celu ograniczenia kosztów, firmy szukają tu różnych sposobów na to, żeby pomimo obecnego kryzysu działać na właściwym poziomie.

Oddziaływanie kryzysu kontenerowego na zyski grupy MaerskKryzys drasnął też nawet liderów z tej branży, co świetnie zobaczyć można na przykładzie firmy Maersk Group. W w czasie aktualnego kwartału obecnego roku miała ona jedynie 224 miliony dolarów zysków, co jest naprawdę niewiele jeśli się porówna do poprzedniego roku, gdy było to 1,6 miliarda. Spadek przychodów wystąpił przy prawie wszystkich spółkach duńskiego kolosa, poza Maersk Tankers, Damco i Maersk Drilling. Jeśli chodzi o Maersk Transport spory wpływ na rentowność tej spółki ma niski poziom cen ropy naftowej, co przyczyniło się do dużego popytu na nią. Z kolei największy kontenerowy przewoźnik, to znaczy Maersk Line miał w tym kwartale jedynie 37 milionów zysku. Rok temu było to aż siedemset milionów, tak więc różnice są naprawdę ogromne. Lecz jednak powiedział niedawno Nils S. Andersen, prezes Maersk Group, firma jest generalnie zadowolona z uzyskanych w tym roku wyników. Mimo ciężkiej sytuacji uzyskano zysk na poziomie ponad 200 milionów dolarów, zwłaszcza cieszy obrona przez Maersk Line pierwszego miejsca w żegludze kontenerowej.
.