Zagadnienia z budową trasy do portu w Gdyni z powodu braku środków finansowych

Kwestie z wybudowaniem trasy do portu w Gdyni z powodu braku środków finansowych

Problemy z budową trasy do portu w Gdyni z powodu braku pieniędzyJednym z dużo ważnych aspektów rozwoju każdego większego portu powinno być zapewnienie mu odpowiednich połączeń komunikacyjnych w obie strony, po to aby ładunki mogły zostać dostarczone i w drogę powrotną zabrane do klientów. Nie inaczej będzie w Porcie w Gdyni, który coraz to bardziej boryka się z problemem zagwarantowania odpowiednich tras dojazdowych. Póki co ruch do terminali jest realizowany trasą wymagającą gruntownej modernizacji. Lecz wyłączenie jej z użytku bez zagwarantowania żadnej alternatywy odpowiednim rozwiązaniem nie będzie, ponieważ utrudnić by to znacznie mogło pracę samego portu. Dlatego też od niedawna prowadzone są intensywne działania nad zaprojektowaniem Drogi Czerwonej, która miałaby połączyć terytorium portu z obwodnicą. Jeszcze całkiem niedawno plany szły w dobrym kierunku, lecz jak w wielu przypadkach problem zaczęły stanowić środki finansowe. Wstępne projekty zakładały poziom wydatków około 900 milionów złotych. Lecz podczas analiz okazało się, że niezbędne będzie dużo więcej, bo być może i 1,5 miliona, a takiej kwoty póki co gdyńskie władze nie mają możliwości przeznaczenia.

Aktualnie projekt tez został wstrzymany i nikt nie wie, co z nim dalej będzie. Co prawda wszyscy potwierdzają, że inwestycja ta jest bardzo potrzebna, jednak jak na razie co strony biorące udział w projekcie chcą w jakiś sposób się porozumieć. W trakcie prac wstępnych zaprojektowano trzy warianty, z których dwa są dość prawdopodobne do realizacji. Ostatni wariant jak na razie budzi bardzo duży sprzeciw pośród okolicznych mieszkańców, gdyż w znacznym stopniu biegnie po estakadach. Z kolei opcje wcześniejsze w dużej mierze wykorzystywać będą tunele, dzięki czemu nie blokowało to nie będzie możliwości dalszych inwestycji na tych terenach. Przez zarządzające instytucje największe uznanie ma wariant numer dwa, który ma przebiegać pod torami kolejowymi, przez co nie zostanie zablokowana rozbudowa linii aglomeracyjnej. Ciężko w chwili obecnej powiedzieć, jak się potoczą dalsze losy inwestycji, jeśli znajdą się pieniądze na finansowanie, to jest sporo szans na to że projekt w najbliższym czasie ruszy do przodu.