Duża rozbudowa terminalu intermodalnego w Gdańsku

Rozbudowa terminalu intermodalnego w Gdańsku

Duża rozbudowa terminalu intermodalnego w Gdańsku

Port GTK w Gdańsku od jakiegoś czasu niezwykle dynamicznie się rozwija, widać to zresztą bardzo dobrze po ilości nowych inwestycji, pojawiających się na jego obszarze. Niedawno na zakup nowoczesnego wyposażenia przeznaczono około 90 milionów, a na początku roku 2016 ukończono następną dużą inwestycję. Zakończona bowiem została w tym czasie znaczna rozbudowa intermodalnego terminalu kontenerowego na Szczecińskim Nabrzeżu. Całość tego projektu szacowana jest na 26,9 mln zł, i jest on w dużym stopniu finansowany ze środków unijnych. Jak wspomina jednak Dorota Raben, pełniąca funkcję prezesa Zarządu Portu, to dopiero początek inwestycji. W nadchodzącym roku planuje się bowiem przeznaczyć następne 100 milionów, a wszystko po to, aby poprawić przeładunkowe zdolności i poprawić konkurencyjność portu. Jako że Port stanowi bardzo ważny węzeł komunikacyjny, to taka rozbudowana inwestycja pozwoli na dużo bardziej wydajną i sprawną obsługę. Ma to o tyle znaczenie, że transport intermodalny cieszy się rosnącym zainteresowaniem pośród klientów.

Powyższa inwestycja obejmowała przede wszystkim dużą przebudowę wielu obiektów na Nabrzeżu Szczecińskim. Łącznie zakres prac obejmował 37 tysiącach metrów kwadratowych, z jakich dwie trzecie stanowi plac na którym są składowane kontenery. To właśnie przebudowa tego placu stanowiła podstawę przedstawione inwestycji, lecz dodatkowo zrobiono szereg pomocniczych projektów. Przebudowany został zewnętrzny i wewnętrzny układ komunikacyjny, razem z wjazdem do portu. Poza tym o pięćdziesiąt metrów zostało przedłużone torowisko portowych żurawi, a także do ośmiuset metrów kwadratowych zwiększyła się powiększyła się powierzchnia parkingu. Patrząc na skalę projektu konieczne było również ruszenie sporej ilości instalacji, i faktycznie zrobiono w tym obszarze bardzo dużo. Rozbudowane zostały sieci deszczowe,wodociągowe i kanalizacyjne, ale także gazowe oraz elektryczne. Na placu składowym dla kontenerów powiększono także obszar przeznaczony na materiały niebezpieczne, obecnie jego powierzchnia wynosi blisko tysiąc dwieście metrów kwadratowych.