Kolejne inwestycje w szczecińskim porcie

Nowe projekty inwestycyjne w porcie w Szczecinie

Szczecin dzięki swojej lokalizacji stał się w pewnym sensie bramą na morze dla krajów Europy Środkowej. Zlokalizowany jest w bardzo dobrym miejscu, przy głównej trasie między Skandynawią a Południem Europy, przez co ma świetne warunki do tego, aby mieć dobrą pozycję wśród konkurentów. I stara się to wykorzystać, gdyż ze szczecińskiego portu systematycznie wypływają różne jednostki do Skandynawii i Rosji, a dodatkowo obsługuje on feedery między największymi, międzynarodowymi portami, przykładowo Hamburgiem, Gdańskiem czy Rotterdamem. Od całkiem niedawna lista połączeń powiększyła się o kolejne pozycje, gdyż dołączyły do niej trasy kontenerowe armatora Tschudi Logistics AS do kilku następnych portów w Europie. Port na dzień dzisiejszy obsługuje w zasadzie większość ładunków, jakie przewozi się drogą morską, poza kontenerami i typową drobnicą są to również produkty niebezpieczne i wielkogabarytowe. Na wyposażeniu można znaleźć dużo profesjonalnych urządzeń, które pozwalają na dość sprawną obsługę przypływających jednostek.

Zarządcy portu intensywnie inwestują w kolejne rzeczy, czego rezultatem są kolejne zakończone sukcesami projekty. Jakiś czas temu ich lista powiększyła się o kolejne dwa, to znaczy wybudowanie nowego placu na kontenery i montaż dźwigu do rozładunków. Inwestycja pierwsza kosztowała sześćdziesiąt pięć milionów złotych, dzięki temu, że została wykonana można będzie gromadzić znacznie więcej klasycznych kontenerów niż do tej pory.

Nowe inwestycje w porcie w SzczecinieCałkowita powierzchnia oddanego placu to około piętnastu tysięcy metrów kwadratowych, oprócz tego na jego potrzeby zostały zakupione wozy kontenerowe, ciągniki i naczepy. Niezwykle przydatny będzie następny nabytek, to znaczy wysoki na czterdzieści metrów dźwig przeładunkowy. Przy samodzielnej pracy jego maksymalny udźwig to 100 ton, a w duecie z drugim takim urządzeniem powiększa się do 150 ton. Dużą zaletą tego sprzętu jest jego mobilność poruszania się, przede wszystkim będzie przeznaczony do obsługiwania typowych kontenerów i ciężkich ładunków, takich jak na przykład konstrukcje stalowe czy bloki granitu. Jeśli nie pojawią się żadne problemy z instalacją oraz odbiorem, to powinien on zacząć normalną pracę już od stycznia.